zondag 24 maart 2013

DIY vogelkooitje

Hi,

vandaag was ik bij een vriendin, en opeens kregen we een creatieve ingeving, dus besloten we om te gaan knutselen. En omdat het lente is (ook al merken we het niet aan het weer), besloten we dat we een vogelkooi gingen knutselen. Het resultaat:


En ik zal jullie uitleggen hoe we dit gemaakt hebben.

 Maak eerst een rondje. De groote maakt niet uit, dat bepaal jezelf. Hierna ga je de rand van de vogelkooi maken. Doordat wij geen karton hadden wat lang genoeg was moesten we twee helften maken. Als je wel lang genoeg karton hebt, is het makkelijker om 1 gehele rand te maken. De dikte van de rand maakt niet uit, wat je zelf mooi vindt. Ik zelf heb de rand 1 cm dik gemaakt. Let er wel op dat je het iets dikker doet, zodat je dit kan omvouwen tot een plak randje.



Als je karton gebruikt kan je het beste met je schaar één of twee keer over je vouw rand gaan zodat je het beter kan vouwen. Denk ook aan kleine inkepingen zodat je een mooier rondje kan krijgen. Als je de randjes hebt omgevouwen en inkepingen hebt gemaakt kan je het rondje er op lijmen.
Hierna ga je de spijlen van de kooi maken. Ook deze heb ik 1 cm dik gemaakt. teken 4 stroken van de goede dikte, knip deze uit, en plak ze op. Dit kan je het beste doen door steeds twee spijlen tegenover elkaar te plakken, en de vier spijlen bovenin aan elkaar te plakken.



Je wilt natuurlijk wel een vogeltje in je kooi. Deze vogel kan je tekenen, maar je kan ook een plaatje nemen zoals ik heb gedaan vanwege het tijd tekort.  Deze vogel kan je het beste ophangen met een stukje wol, dit doe je door de wol achter de vogel met plakband vast te plakken, en de wol met plakband onder de spijlen te plakken. Hierna kan je de kooi naar eigen idee versieren. Ik heb er bijvoorbeeld een strik opgeplakt. Maar je kan er ook bloemetjes op plakken, of andere leuke versiering. Dit was het resultaat:



Wij hebben er in ieder geval veel plezier aan gehad. Houden jullie van creatief bezig zijn? Zo ja, wat doe je dan vaak? Laat het me weten

Tot de volgende keer 
x Jasmijn


3 opmerkingen:

  1. Leuk idee! Ik zou er zelf meer tralies aan doen. Maar wel een leuk idee. Wat doe je er nu mee? Staat hij gewoon te staan of heb je hem op een leuke plek neer gezet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was op de fiets bij die vriendin, dus hij staat daar nog. Ik ga hem morgen ophalen en dan zet ik hem op m'n bureau :)

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen