maandag 25 maart 2013

Waar blijft de lente?

Hi,
Het is 25 maart, dit betekent dat het al 4 dagen lente is. En hier zit ik dan, heel dicht bij de verwarming met mijn handen om een kop thee, en lekkere sloffen aan m'n voeten. Niet echt het ideale lente gevoel.

Ik draag nog steeds de dikke sjaal en wanten die ik al heel de winter draag. En die word ik onderhand toch wel echt zat. De lente mag van mij nu echt wel gaan komen. Ik ben echt een lente en zomer mens. Dat heerlijke gevoel van een lekker warm zonnetje op je huid. Gewoon naar buiten kunnen stappen zonder een grote klap van de kou te krijgen.

De winter is echt niks voor mij. Ik houd totaal niet van sneeuw, kou, ijs en alles wat er bij hoort. Met kerst vind ik het overigens heerlijk als het koud is, dat geeft zo'n lekker knus gevoel met z'n alle. Maar daarna mag het van mij ook wel weer over zijn. De kou geeft mij zulke droge lippen, daar is geen labello tegenop gewassen. Ook moet ik 's ochtends en 's avonds, en als het tegenzit nog meer, mijn handen insmeren met handcrème, anders zijn ze zo droog dat er spontaan wondjes opkomen. Nee, de winter is niet echt mijn favoriete seizoen.

Dan vraag je, je misschien af, wat vind je dan zo leuk aan de lente en de zomer Jasmijn? Dat zal ik vertellen. De zomer is mijn favoriete seizoen, omdat ik dol ben op warmte. Het kan mij niet warm genoeg zijn! Heerlijk om lekker heel de dag buiten te kunnen zijn, al lig ik alleen maar heel de dag buiten in m'n stoel.
En in de zomer lijkt alles mooier. De bomen zijn weer groen, de bloemen bloeien en de zon geeft alles een veel vrolijkere gloed. Mijn humeur is dan ook duidelijk beter in de zomer. Ik vind het heerlijk om met vriendinnen lekker buiten te kunnen zwemmen, picknicken of gewoon lekker hangen en kletsen. En naar het strand gaan is echt mijn favoriete bezigheid. Met vakantie bestemmingen zoeken, is mijn enige grote prioriteit: lekker weer en een strand.
En last, ik vind zomerkleding zo veel leuker dan winterkleding. Zomerkleding heeft vaak lichtere, vrolijkere kleurtjes. En het is lekker luchtig allemaal. Ik kan altijd veel beter slagen voor zomerkleding dan voor winterkleding. In winterkleding voel ik me altijd wat dikker dan dat ik eigenlijk ben. Dit komt omdat het natuurlijk allemaal wat dikker is, en je vaak laagjes draagt voor de warmte. Dit voegt voor mijn gevoel iets toe aan mijn gewicht. Natuurlijk is dit grote onzin, maar zo voelt het altijd wel.

Zoals jullie merken kan ik niet wachten totdat het dan eindelijk wat beter weer gaat worden. Ik vind het vreselijk dat ik Pasen met dit weer moet vieren, twee jaar geleden zaten we nota bene heerlijk buiten in de zon! Maar ja, aan het weer kan je niks veranderen, behalve af en toe even lekker klagen en geduldig afwachten. Ik hoop dat ik snel weer de zon op mijn huid kan voelen.

Wat is jullie favoriete seizoen van het jaar, en waarom? Laat het me weten.

x Jasmijn

1 opmerking:

  1. Ik houd van de zomer, lente en herft. Zo lang het maar niet te koud is.. Ik wil nu gewoon lente. Het leven is fijner als er wat zon schijnt. Gelukkig is het nu al wel wat beter met deze zon.. :)

    BeantwoordenVerwijderen