maandag 1 april 2013

Hardlopen

Hi,
misschien zal je wel denken hardlopen? Maar Jasmijn zo sportief ben jij niet. Dat dacht ik dus ook altijd van mezelf, maar omdat ik vond dat er toch echt iets aan mijn conditie gedaan moest worden, besloot ik dat ik moest gaan hardlopen.

Ik ben vorige week begonnen, en ik was geschrokken van hoe slecht mijn conditie was. Daarom is mijn voornaamste doel een goede conditie krijgen. Mijn vader, die al jaren fanatiek hardloopt, heeft aangeboden me hierbij te helpen. We hebben nu een soort schema opgesteld. Deze week ga ik drie keer hardlopen, en dan steeds twee minuten lopen, één minuut wandelen. En dan de week erna langer hardlopen enz. Net zo lang totdat ik niet meer hoef te lopen.

En om nog meer motivatie te krijgen, hebben m'n vader en ik besloten om een doel te stellen. Op 15 mei is er bij ons in de buurt een prestatieloop van 5 km. En die gaan we dus samen lopen. Daarom heb ik ook een schema opgesteld op my asics. Hier voer je in wanneer je loop is, hoe lang deze is, en hoe je staat van conditie nu is. Je moet invullen hoe vaak je per week wilt lopen, en het programma maakt een schema voor je. Ze bouwen het langzaam op, eerst 1 km in 9,30 min, daarna 2 km in minder minuten. Ik kan mijn schema helaas niet als voorbeeld laten zien.

Maar ik hoop over 6 weken een goede conditie te hebben, en in staat te zijn om de 5 km uit te lopen. Ik houd jullie op de hoogte!

Sport jij, en wat voor sport doe je?

Tot de volgende keer,
x Jasmijn

2 opmerkingen:

  1. Succes! Je kunt het wel en zeker als je vader je zo goed helpt! Keep up the good work! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat lief! dit geeft mij extra motivatie om door te gaan, super bedankt x

      Verwijderen