woensdag 24 april 2013

Lente, zon en een verbrande neus

Hi,
vandaag was dan eindelijk de dag dat ik echt het idee had dat het lente was. De zon scheen lekker en je kon in een topje in de tuin zitten. Echt genieten dus.

Ik heb mijn dag dan ook vooral buiten doorgebracht. Op zo'n dag als vandaag, de eerste echt lekker dag ben ik met geen stok naar binnen te krijgen. Buiten lekker leren, en even een kort dutje doen hihi. Lekker in je topje kunnen zitten, en muziek luisteren, en dan de rust die om je heen hangt, heerlijk. 

Dat gevoel van de zonnestralen die op je huid vallen. Dan voel je je toch even echt gelukkig. Je wordt er spontaan vrolijk van, omdat alles gezelliger lijkt. De bomen lijken groener en het water lijkt blauwer. De vogels fluiten meer en iedereen om je heen is ook vrolijk. 

Ook bij hardlopen geeft het een boost. Ik kon vandaag in mijn korte broek lopen en een topje, en ik had het nog gloeiend heet. De zon geeft je gewoon nog dat ene stukje extra energie als je op je eind loopt. Het is heerlijk om met de zon te lopen.

Dus ik zat lekker heel de dag in de tuin vol in de zon, lekker te genieten. Maar wat bleek nou, het was zonnekracht 7 vandaag, en de hoogste is 8. Dus de zon was heel krachtig vandaag. Ik, onwetend van iets van zonnekracht, dacht o het is de eerste zon die zal wel niet zo krachtig zijn. Ik hoeft me dus niet in te smeren. Nou wel dus, want mijn neus en mijn armen zijn verbrand. Dat heb ik weer, ik verbrand van de eerste zon.

Dus mijn advies, geniet zeker van de zon, maar smeer je wel in en verbrand niet nu al net als ik heb gedaan hihi.

Hebben jullie ook zo genoten van de zon? Laat het me weten.

Tot de volgende keer,
x Jasmijn

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen