vrijdag 19 april 2013

Review - HEMA nachtcrème gecombineerde huid

Hi,
het is alweer een paar dagen geleden dat ik heb geschreven. Dit kwam door het gebrek aan tijd, inspiratie en door een paar tegenslagen deze week. Maar hier is een gloednieuw artikel voor vandaag. Een review om precies te zijn, van de HEMA nachtcrème voor de gecombineerde huid.


Wat belooft de crème?
De crème belooft  om lijntjes en rimpels in de huid te vervagen, de huid te voeden en te verzorgen, en door de talg productie te verminderen helpt de crème de natuurlijke balans van de huid te herstellen.  En om het helemaal compleet te maken belooft de crème om ook je droge plekjes te verzorgen. Maar nu is natuurlijk de vraag, maak hij al zijn beloftes waar?
Laten we beginnen bij de lijntjes en de rimpels. Omdat ik 16 ben heb ik natuurlijk nog geen rimpels in mijn huid, maar na een stressvol dagje staan er af en toe wel eens lijntjes in mijn voorhoofd.  En voordat ik de crème gebruikte waren deze 's ochtends voor een groot deel weg, en nu zijn ze helemaal weg. Die belofte klopt dus.
Voeden en verzorgen, hoe zit het daar mee? Daar heb ik eerlijk gezegd niks van gemerkt. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen idee heb van wat ik dan zou moeten zien, maar er is geen verschil opgetreden waarvan ik dacht, dat komt daardoor, dus over die belofte heb ik mijn twijfels.
Het verminderen van de talgproductie doet de crème wel. Mijn T-zone was altijd heel vettig en op mijn voorhoofd best wat puistjes. Allereerst heeft de crème zeker de vettigheid weggenomen, waardoor ook de puistjes zijn verminderd. Hierdoor heeft de crème bij mij heel wat pluspunten erbij gekregen.  Dus ook de belofte om je  huidbalans herstellen heeft de crème waargemaakt.
En als laatste je droge plekjes verzorgen, is iets waar de crème bij achterblijft. Ik heb maar 1 of  2 droge plekjes, vooral in de winter, maar deze heeft de crème niet weggenomen.

Al met al heeft de crème aardig wat beloftes waargemaakt, en zie je ook zeker verschil in je gezicht. Wat dat betreft is het een aanrader.



Het gebruik
Het gebruik van de crème is heel handig. Het is een potje waar je een beetje crème met je vinger uit moet halen. Je moet niet te veel crème gebruiken op je huid, een dun laagje over je gehele gezicht en hals. De geur is zeer prettig. Het is een frisse geur, die niet zo sterk is dat je het heel de tijd blijft ruiken en er hoofdpijn van krijgt. Dat heb ik namelijk al snel met een geur, zeker als ik probeer te slapen. Maar het is een zeer prettige geur om bij in slaap te vallen. De geur heeft iets weg van klei moet ik zeggen hihi. Het enige nadeel is, is dat als je een klein beetje te veel crème gebruikt, dat als je 's ochtends wakker wordt, je huid heel erg vet voelt. Dat is altijd iets waar ik een hekel aan hebt, dus je moet goed opletten dat je niet iets te veel gebruikt.


Conclusie
Ik vind het een zeer fijne crème die ook goed aanbrengt, doordat het heel zacht en romig is, de geur prettig is, en het over het algemeen waarmaakt wat hij belooft. Ik vind het dan ook zeker een aanrader. Je kan de crème kopen bij de HEMA, in het paarse doosje van de collectie voor de gecombineerde huidtypes. Ik weet alleen helaas niet meer wat de crème heeft gekost omdat ik hem al een tijdje in mijn bezit heb.

Hebben jullie een nachtcrème die fijn is? Laat het me weten.

Tot de volgende keer,
x Jasmijn


1 opmerking:

  1. Klinkt goed! Ik heb zelf ook een gecombineerde huid en mijn creme is bijna op, dus misschien ga ik deze wel kopen.

    BeantwoordenVerwijderen