donderdag 4 april 2013

Favoriete series

Hi,
omdat ik de laatste tijd obsessed ben met het kijken van series zal ik voor jullie mijn favoriete series voor jullie op een rij zetten.

1. Goede tijden slechte tijden.

Ja ik weet dat ik veel mensen nu hoor zuchten. Alweer dat gtst. Maar ik kijk het al jaren, en ondanks dat ik het af en toe de grootste onzin vind blijf ik het kijken. Ik kijk het tegenwoordig niet meer op tv, maar ik kijk het altijd terug via mijn telefoon als ik me verveel. Het is een soort verslaving voor me geloof ik, want ik vind het niet super leuk, maar ik blijf het kijken om te zien hoe het verdergaat. :)

2. Glee

Glee blijft toch altijd één van mijn favoriete. Ik heb seizoen 1 en 2 nooit op tv gezien, omdat ik eerst dacht dat het een stomme serie was. Toen heb ik ooit in een zomer wegens verveling deze seizoen terug gekeken ik was meteen verkocht. Het gaat over een groepje scholieren die deelnemen aan de zangclub op school. Maar omdat het totaal niet populair is om daarbij te horen hebben ze het zwaar op school. En dan krijgen ze er ook nog andere obstakels bij. Genoeg drama, maar ook humor! Ze zijn nu met seizoen 4 bezig en ik ben nog steeds fan. Ik heb seizoen 3 zelfs op dvd gekocht omdat ik dat echt het beste seizoen vond. Glee zal ik denk ik altijd blijven volgen. Elke vrijdag ren ik enthousiast naar de computer omdat dan de nieuwe aflevering online staat.

3. Pretty little liars
Deze serie kijk ik af en toe, omdat ik er stiekem toch een beetje bang van word. Maar als ik kijk, kijk ik ook meteen 5 afleveringen achter elkaar. Het gaat over 4 vriendinnen die hun beste vriendin zijn verloren. En dan duikt er opeens een stalker op die zichzelf A noemt. Hij weet alle geheimen die ze alleen aan hun overleden vriendin Allison hebben verteld. Eerst denken ze dat het Allison is, omdat haar lichaam nooit is gevonden, maar als haar lichaam dan toch word gevonden, weten ze niet meer wie A zou kunnen zijn. En ze zijn van plan hier achter te komen, wat het ook voor gevolgen heeft. Deze serie geeft mij af en toe echt rillingen, omdat het best heel spannend is. Ik ben nu halverwege seizoen 2, en in Amerika zijn ze op het moment bij seizoen 3, dus ik heb nog een aantal afleveringen te gaan gelukkig.

4. Modern family

Modern family kijk ik gewoon altijd om te lachen. De serie is echt hilarisch. Het gaat over 3 gezinnen die weer familie van elkaar zijn. Het eerste gezin bestaat uit Jay, Gloria (zijn veel jongere vrouw) en het zoontje van Gloria, Manie. Het tweede gezin bestaat uit Phil, Claire (de dochter van Jay) en hun drie kinderen, Haley, Alex en Luke. En het derde gezin bestaat uit Mitchell ( de zoon van Jay), zijn partner Cameron en hun geadopteerde dochter Lily. Het is een hechte familie die veel samen doen, en zo tot de meest grappige situaties komt. Ik heb deze serie gevonden door een vriendin, en sinds aflevering 1 ben ik verkocht aan deze serie.

5. Castle

Castle is een misdaad serie over een schrijver, Richard Castle, die van de burgemeester toestemming heeft om mee te lopen met de recherche om zo tot goede verhalen te komen voor zijn romans. Hier leert hij o.a. Kate Becket kennen. Kate is hoofdrechercheur, en Castle is verliefd op haar, maar ze gaat nooit op zijn versiertrucjes in. Deze serie heb ik helaas nooit vanaf het begin gezien, omdat ik er eerst nooit van gehoord had. Maar ik zag het een keer op tv, en sindsdien kijk ik elke donderdagavond als het op sbs 6 is.

6. Flikken Maastricht

Flikken Maastricht is in mijn opzicht, na Baantjer de beste Nederlandse misdaad serie. Het gaat over een politieteam in Maastricht dat moorden daar oplost.  De hoofdpersonen zijn rechercheurs Floris Wolfs en Eva van Dongen die samen veel meemaken. Niet alleen op het werk maar ook in het privé-leven. Ik volg deze serie al een aantal seizoen. Op het moment is seizoen 7 op tv. Je kan deze serie elke vrijdag avond om 20.30 zien op Nederland 1.


Dit waren mijn favoriete series van het moment, wat zijn jouw favoriete series? Laat het me weten.

Tot de volgende keer,
x Jasmijn




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen