donderdag 16 mei 2013

Hardloop update

Hi,
aangezien gister mijn trainingsschema afliep, dacht ik dat het wel weer eens tijd was voor een hardloop
update.


De mensen die mijn blog al een tijdje volgen, zullen misschien nog wel weten dat ik jullie ongeveer 6 weken geleden vertelde dat ik was begonnen met hardlopen. Niet alleen omdat ik totaal geen conditie had, maar ook omdat gister, 15 mei, bij mij in de buurt een prestatieloop was, waar ik dan graag voor wilde trainen. Dit gaf mij extra motivatie om door te gaan met hardlopen. Ik was van plan om de 5 KM te gaan lopen, in een tijd van 31.58 min, precies zoals mijn schema aangaf.

Ik heb 6 weken hard getraind, ik ging twee of drie keer in de week. Begonnen met 2,4 KM en dan 2 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen. En dit steeds uitbreiden, langzaam naar de 3 KM en de intervallen veranderen. Daarna naar de 4 en ga zo maar door. Tot dat ik zondag de 5 KM liep in 38 minuten zonder rust.  Ik was klaar voor woensdag.

En gister was het dan zo ver, het moment waarvoor ik trainde. Om 20.15 uur begon de loop. We stonden met ong 2000 man bij de start te wachten tot we mochten gaan lopen, het startschot dat overigens door Piet Paulusma werd gegeven hihi. En daar gingen we, ik liep met mijn vader en een vriend van mijn vader. Alleen ze hebben een iets hoger tempo als dat ik heb, maar ik dacht ik ga gewoon met ze mee. Je tempo werd ook bepaald door de groep, en je kon opeens veel meer, door de kick die zoiets geeft.

Ik heb alle 5 de kilometers ook harder gelopen dan ik ooit heb gelopen, zonder echte heel veel moeite. En ik kwam weer bij de finish na 31.47 minuten, met een gemiddelde tijd van ong 6.15 min per kilometer. Je kan kan dan zeker zeggen dat ik zeer trots was, en superblij ben dat ik het gehaald heb, in een betere tijd dan gepland.

Ik ga zeker door met hardlopen en dan gaan we de volgende keer voor de 10 KM ;).

Tot de volgende keer,
x Jasmijn

1 opmerking: