dinsdag 21 mei 2013

Inspirerende Quotes uit liedjes #1

Hi,
Vandaag zet ik voor jullie quotes uit liedjes op een rij die ik zelf erg mooi vind, en een diepere betekenis achter zie.






01. Just prayed to a God that I don't believe in (the script- breakeven).
Dit heeft voor mij een mooie betekenis, omdat het laat zien dat wanhopigheid heel veel met je kan doen. Het kan je dingen laten doen waar je niet in gelooft (zoals een God) deze zin heeft niks met een geloof of wat dan ook te maken, maar met wanhoop en wat daar allemaal bij komt kijken.

02. I still look for your face in the crowd, Oh if you could see me now ( if you could see me now - the script)
Deze spreekt voor zich, voor al de mensen die ik verloren ben. Voor de mensen die me pijn hebben gedaan, gezegt dat ik niks kon bereiken daar is het het tweede deel voor. Dan kunnen ze zien dat ik wel degelijk iets heb bereikt. Maar het meeste is het natuurlijk voor de mensen die ik nog wel in mijn leven had willen hebben, deze is voor jullie!

03. But thank you for the pain, It made me raise my game ( Who's laughing now - jessie j)
Deze spreekt ook aardig voor zich, de pijn die ik vroeger had heeft ervoor gezorgd dat ik nu sterker in het leven sta. Ik ben heel erg veranderd, in positieve zin. Een verandering waar ik alleen op durfde te hopen vroeger, en erg blij mee ben dat ik die ben ondergaan.

04. Only know you love her when you let her go ( passenger - let her go)
Dit laat voor mij zien dat mensen, waaronder ikzelf, vaak niet door hebben wat ze hebben, totdat het weg is. Je waardeert sommige dingen niet echt omdat ze zo normaal voor je zijn, maar eigenlijk ben je erg bevoorrecht om die dingen tot je beschikking te hebben. Mensen komen er vaak te laat achter hoe goed ze het hebben, en omdat ze het eerst niet door hebben genieten ze er niet van en willen ze alleen maar meer. 

05. I'm smiling but I'm dying trying not to drag my feet ( The script - Nothing)
Dit slaat heel erg op mij, omdat ik vaak mooi weer speel, terwijl ik het liefste op de grond zou willen vallen en zou willen huilen. En ik weet dat heel veel mensen dit doen. Doen alsof alles goed gaat terwijl je van binnen kapot gaat van de pijn. En dat is iets wat aan je knaagt van binnen, tot je op een gegeven moment knapt. Het zou ook veel beter zijn als iedereen eerlijk zou zijn over zijn gevoelens, dan zou veel mensen helpen. Maar de wereld waarin we leven laat dit vaak niet toe, en maakt het voor erg veel mensen heel moeilijk om eerlijk te zijn.

Wat vinden jullie mooie quotes uit liedjes? Laat het me weten.

Tot de volgende keer,
x Jasmijn










Geen opmerkingen:

Een reactie posten