woensdag 1 mei 2013

Mijn Koninginnedag 2013

Hi,
vandaag een verslag van hoe ik mijn laatste Koninginnedag voor de komende jaren heb besteed.

Ik heb mijn Koninginnedag voor de verandering heel anders besteed. Normaal ging ik met een vriendin een leuke vrijmarkt af, lekker tussen de kraampjes snuffelen, leuke dingetjes zoeken en lol maken samen. Maar dit jaar hadden we daar geen zin in, dus besloten we om met nog twee andere vriendinnen naar dance tour te gaan in Dordrecht.
Voor de gene die dance tour niet kennen, het is een groot dance event, voor vooral jongeren. Het wordt een paar keer per jaar georganiseerd, steeds op een andere plek, en op Koninginnedag is het altijd in Dordrecht.

Er komen heel veel mensen, dus het is echt super druk, en ik als een best klein meisje (1.65m) sta daar dus tussen. Als je naar een andere plek wilt op het terrein, moet je jezelf en de mensen met wie je bent, je der echt doorheen duwen, trekken en slepen.

We vertrokken om elf uur richting de fast ferry naar Dordrecht  na meteen met de boot mee te kunnen waren we in Dordrecht en hoefde we maar 5 minuten naar de Spuiboulevard te lopen. We stonden om ongeveer half 12 in de hele grote en drukke rij voor de hekken. Om 12 uur gingen ze open en om kwart over 12 waren we pas door de eerste poortjes heen. Hierna moesten we nog een kwartiertje wachten waren we dan ook door de tweede poortjes heen. En om 1 uur kon het beginnen.

Ik heb een heerlijke dag gehad, ik heb me prima vermaakt met m'n vriendinnen en lekker genoten van alles. We hebben even bijna helemaal vooraan gestaan, maar het werd daar zo druk en zo warm dat we iets terug naar achter waren gegaan, een beetje naar de zijkant. We kwamen nog veel mensen van school tegen, en nog een andere groep vrienden waar we nog een paar uur mee zijn opgetrokken. 

Na een leuke middag, genoeg gezelligheid, en het nodige bier over ons heen hadden gekregen, besloten we om 5 uur weer naar huis te gaan en even wat lekkers te halen bij de Mcdonalds.

's avonds zijn we nog bij ons naar het centrum geweest om daar naar het vuurwerk te kijken. Dus al met al heb ik een heerlijke dag gehad.

Hoe hebben jullie je laatste Koninginnedag besteedt? Laat het me weten.

Tot de volgende keer,
x Jasmijn

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen