donderdag 18 juli 2013

Shoplog HEMA schoolspullen 2013-2014

Hi,
Ik heb vandaag 'alweer' een shoplog voor jullie. Deze keer een non-beauty of fashion shoplog, maar een shoplog over schoolspullen. Ik weet dat het voor vele midden in de vakantie is, en voor sommige, waaronder ik, net vakantie hebben. Maar heb graag alles op tijd binnen, want ik ben altijd bang dat het anders uitverkocht haha. En jullie zullen ondertussen wel door hebben gehad dat ik dol ben op bijna alles van de HEMA, dus ik heb ook alle schoolspullen bij de HEMA gehaald, zoals ik elk jaar doe.



01. Schriften
Schriften zijn natuurlijk onmisbaar op school. Je hebt er voor bijna elk vak wel 1 of 2 per jaar nodig, om aantekeningen in te maken, je huiswerk te doen, en via de opdrachten leren voor het proefwerk. Je gebruikt ze het hele jaar elke dag, dus moeten ze wel een beetje leuk zijn natuurlijk. Ik heb gekozen voor 4 keer een pak van 4 schriften, twee verschillende soorten. En het leuke is, in elk pakken zitten ook 2 verschillende dus eigenlijk heb ik 4 soorten schriften. Een pakje van 4 schriften kost €2.75






02. Collegeblok
Een collegeblok word bij mij voor van alles gebruikt. Ik neem het nooit meer naar school, dus aantekeningen staan er nooit in, maar wel samenvattingen, oefentoetsen, en niet-school gerelateerde dingetjes. En mijn andere collegeblok is bijna vol, dus tijd voor een nieuwe dacht ik zo. Ik koos voor een vrolijke met bloemetjes die bij dezelfde serie hoort als een pak schriften en mijn agenda. Het college blok kost €3.95


03. Ringband mappen
Ringband mappen zijn in mijn pakket ook van essentieel belang, omdat ik vaak lesbrieven krijg, i.p.v. boeken. Die lesbrieven zijn dan de tekst en opdrachten in 1, en moeten vaak bewaard worden in snelhechters of ringband mappen. En aangezien ik het niet fijn vind als mijn snelhechters gaan vouwen of kreukelen geef ik altijd de voorkeur aan ringband mappen. Ze nemen dan wel wat meer plek in beslag in je tas, maar je papieren blijven netjes. Ik heb een set van twee ringband mappen met een zachte, beweegbare omslag gekozen, die samen €2,95 kosten.


04. Snelhechters
Ook snelhechters zijn niet te missen op school. Je moet je werkstukken inleveren in snelhechters en het is makkelijk om losse blaadjes in op te bergen. Ik heb een set van 5 snelhechters gekocht, in de kleuren blauw en rood, van dezelfde serie als mijn mappen en schriften. Voor deze 5 snelhechters samen betaal je €2.50



05. Opbergmap
Een opbergmap is eigenlijk niet te missen. Ik ga nu naar de vijfde van het vwo en heb vorig jaar al een hoeveelheid blaadjes gekregen die ik moet bewaren voor mijn examen, en komend jaar zullen dit er weer meer worden. Daarom leek het mij handig om een mapje te kopen waar ik al deze blaadjes in kwijt kan. Uit dezelfde serie als mijn agenda en schriften en hiervoor betaal je €2,95.

06. Schrijfwaren
Omdat ik vorig jaar iets te enthousiast pennen en potloden had ingeslagen was het dit jaar eigenlijk geen nieuwe nodig. Maar ik zag een paar hele leuke en kon het niet laten om toch pennen en potloden te kopen, want ja, je hebt ze altijd nodig natuurlijk. En beter dat je een extra pen hebt, dan helemaal geen pen op je toets ;). Je kan de pennen halen voor €1,95 en de potloden voor €1,50.


.
07. Etui
En ja als je dan toch pennen koopt, kan je er maar beter een mooie bijpassende etui bij kopen. Zodoende kocht ik deze etui voor maar €2,95, koopje toch?


08. Opschrijfboekjes
Ik moet vaak aantekeningen bewaren tot mijn examen, omdat deze lesstof dan weer terug komt. Daarom vind ik het handig om voor vakken waar ik veel aantekeningen voor krijg op te schrijven in een stevig boekje. Ik heb er twee gekocht, gewoon voor de zekerheid. De boekjes zijn allebei verkrijgbaar voor €2,95.



09. Notitie blok
Het eerste wat mij opviel toen ik dit boekje zag liggen was het woord blog. Toen moest ik hem eigenlijk al hebben. Het is een boekje met twee verschillende blaadjes, 1 op een to do lijstje op de maken, en de ander om notities op de maken. Of ik dit boekje voor mijn blog of voor school ga gebruiken weet ik nog niet, ik vind het in ieder geval een leuk dingetje. Je kan hem kopen voor €2,95.


10. Etiketten
Als je je boeken hebt gekaft weet je natuurlijk niet meer welk boek het is. Daarom gebruik je etiketten. Deze etiketten passen bij veel van mijn schoolspullen. Het zijn 4 velletjes met elk 9 etiketten voor €1,50.


11. Ordners 
De lesbrieven die ik krijg voor de vakken economie en Management en Organisatie moet ik bewaren voor mijn examen, dus moet ik ze wel goed kunnen opbergen. Daarvoor gebruik ik ordner, een soort grote ringband mappen. Je kan ze voor €4,00 per stuk kopen. 




Dat waren mijn schoolspullen voor volgend schooljaar. Hebben jullie je nieuwe spulletjes al binnen? Laat het me weten.

Tot de volgende keer,
x Jasmijn




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen