donderdag 17 oktober 2013

Mijn haarverf experiment

Hi,
Ik heb na de zomer besloten dat ik van mijn blonde plukken af wilde en ik besloot het lichtbruin te verven. En een paar weken later ging het weer een stuk donkerder. Ik zal jullie foto's laten zien het gehele verhaal erbij vertellen.
Als het net zomer is geweest ben ik altijd blonder dat dat ik eigenlijk van mezelf ben. En ook had ik een tijd geleden twee keer high lights laten zetten waardoor het iets blonder is dan mijn natuurlijke haarkleur maar het verschilt niet veel.


De linkse foto is van voor de high lights en van voor de zomer. Helemaal puur natuur dus. De rechtse foto is met twee keer high lights en een zomer vol zon. Aardig blond zoals je ziet, maar dat was ik helemaal zat. Daarom besloot ik dat ik het bruin wilde hebben, maar omdat ik niet zeker wist hoe het zou worden ging ik voor lichtbruin. Ik koos voor een spoeling van schwarzkopf polycolor in de kleur lichtbruin. 
Dit was het resultaat toen mijn haar net was uitgespoeld en opgedroogd:
Precies de kleur die ik wilde! En de verpakking beloofde me dat het er 28 wasbeurten in zou blijven zitten. Dat bleek dus niet waar te zijn, want na vier keer wassen zag je weer heel veel blonde plukjes waar mijn high lights hadden gezeten, en na zeven wasbeurten was het voor mij alsof alle verf eruit was. Het zag er toen zo uit:


Helemaal niet wat ik in gedachte had! Het was nu iets tussen blond en bruin in en dat was precies wat ik niet wilde. Daarom besloot ik het nog een keer te verven, deze keer echt donker. 
Ik ging voor de L'oreal casting creme gloss spoeling. Ik durfde nog steeds niet voor de verf te gaan, bang voor het resultaat en bang voor de vreselijke uitgroei haha. Deze keer zou niet mijn kapster maar mijn moeder het voor het eerst doen, dus nog extra spanning daardoor haha. Nadat ik had het had uitgespoeld en laten opdrogen heb ik het voor elkaar gekregen om 2 uur lang alle spiegels te vermijden, zo bang was ik voor het resultaat. Want ik had het licht kastanje bruin geverfd maar het leek ontzettend donker op de verpakking. Na die angst heb ik uiteindelijk toch maar in de spiegel gekeken, en dit was dan het resultaat:
Donker, donkerder dan ik had verwacht, maar wel ontzettend leuk! Nooit verwacht dat ik dit zou doen maar wat ben ik blij met het resultaat. Ik weet niet over ik het vaker zou doen, maar voor nu ben ik er erg blij mee.

Hebben jullie je haar wel eens geverfd? 

Tot de volgende keer,
x Jasmijn



1 opmerking: