maandag 2 december 2013

Hallo december

Hi,
vandaag is het 2 december, eigenlijk wilde ik dit artikel gister schrijven maar ik had gewoon echt geen tijd helaas. Maar omdat het nog steeds begin december is ga ik hem toch schrijven, enjoy!





December is één van mijn favoriete maanden. Het wordt eerder donker en later licht waardoor je veel lampjes aanhebt en veel kaarsjes kan branden, lekker knus dus. En in deze gezellige maand heb je sinterklaas, kerstmis en oud en nieuw. December is voor mij de leukste wintermaand, alles lijkt gezelliger en knusser. 



Vroeger vierde wij sinterklaas altijd met de hele familie, dat was altijd zo gezellig. Zelfs toen ik niet meer in sinterklaas geloofde keek ik er al weken naar uit omdat het zo gezellig was. Maar helaas doen we dat sinds twee jaar niet meer. Dit jaar vier ik het voor het voor het eerst met vriendinnen en met de familie van mijn vriend. Maar om het thuis niet over te laten gaan, gaan we lekker gourmetten op 5 december
Maar het is niet alleen het vieren van 5 december, het is de hele sfeertje erom heen dat ik zo fijn vind. Ik werk zelf op zaterdag in een winkel en dan zie je al die  kleine enthousiaste kindjes en dat brengt al de herinneringen van vroeger terug. Hoe blij en gespannen je zelf altijd was. En natuurlijk het snoepen van alle marsepein, kruidnoten en chocolade letters, heeeeeerlijk. 


Kerstmis, moet ik nog meer zeggen. Heeft een mens nog meer redenen nodig om van december te houden? Wat mij betreft niet. Kerstmis zijn voor mij vaak de twee leukste dagen van het jaar. Het maakt mij niet uit wat ik doe, zolang ik maar met familie en geliefde ben. Van heel de dag spelletjes spelen tot kletsen tot foute kerstfilms kijken en heerlijk eten, het maakt mij niet uit zolang er maar warmte en gezelligheid is. Er is voor mij niet één manier om kerst te vieren. Het moet knus zijn en natuurlijk mag een kerstboom niet ontbreken in het hele verhaal haha.


Oud en nieuw vind ik leuk, maar minder leuk dan de andere twee feesten. 31 december voelt altijd als een normale dag, soms moet ik werken of ik doe heel de dag niks. Het oud en nieuw gevoel komt altijd pas rond 8 uur 's avonds. Maar rond 12 uur vind ik het een heerlijk feest. Het belangrijkste is voor mij om bij mensen te zijn om wie ik geef, familie, vrienden of geliefde. Mijn oud en nieuw plannen zijn nog niet bekend maar het wordt vast en zeker leuk.

Over het algemeen houd ik niet van de winter en kou en alles, maar in december neem ik dat allemaal op de koop toe. December is mijn favoriete maand daar is geen twijfel over mogelijk.

Houden jullie ook zo van december? Laat het me weten.

Tot de volgende keer,
x Jasmijn

 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen