donderdag 23 oktober 2014

Huidverzorging voor de winter

Hallo allemaal,

Het wordt weer koud en regenachtig buiten want het is herfst! Ik houd van de herfst omdat je dan erg veel thee kan drinken zonder dat je over verhit raakt, ze verkopen weer pumpkin spice latte bij starbucks en hoe leuk is het geluid van knisperde blaadjes onder je voeten of fiets. Maar de herfst heeft ook zo zijn nadelen, het regent, het waait en het is al redelijk koud. En dit is allemaal wat slechter voor je huid, hij wordt erg snel droog en trekkerig wat natuurlijk geen fijn gevoel is. Hierbij mijn huidverzorgingstips voor de herst/winter.
We beginnen met de dagcrème/nachtcrème. Ik gebruik zelf de dagcrème van Douglas eigen merk Venus, die je ook makkelijk als nachtcrème kan gebruiken omdat hij goed en snel in je huid intrekt. Hij ruikt heerlijk. De geur zelf is moeilijk te omschrijven, het is een zachte geur die wel redelijk snel wegtrekt. Je ruikt dus niet heel de dag naar je dagcrème, hoewel dat ook niet erg is met deze geur. Verder merkte ik wel erg veel verschil met deze dagcrème, je huid wordt gevoed en zelfs je wallen, als je die al hebt, lijken er veel minder erg door. 
Je kunt hem halen bij de Douglas voor €13,95

Maar de rest van je lichaam kan ook droog worden dus ook deze moet goed verzorgd worden. Ik ben al jaren fan van rituals, en dan vooral de laughing buddha lijn. Het ruikt zo ontzettend lekker en het helpt ook goed! Je huid blijft er redelijk lang soepel van, ongeveer 2 dagen. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort huid je hebt en hoe het weer is. Je kan deze crème halen bij een rituals winkel voor €5,50


Je handen hebben vaak een extra behandeling nodig, want als je armen lekker weg gestopt zitten in hun winterjas trotseren je handen nog altijd dapper de kou. Ze zijn daarom vaak wat droger dan de rest van je lichaam en verdienen dan ook wat extra verzorging. Ik gebruik de handcrème van de kruidvat, niet duur en helpt toch goed.

En als laatste hebben natuurlijk ook je lippen wat extra verzorging nodig. Ik heb een grote collectie aan baby lips. Ik heb er meerdere ten eerste omdat ik ze heel erg fijn vind, en zo kan ik er in elke tas 1 doen en eentje bij mijn bed houden zodat je er altijd één bij je hebt en hem nooit vergeet. 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden, tot de volgende keer,
x Jasmijn










Geen opmerkingen:

Een reactie posten