maandag 13 april 2015

Een einde na 6 jaar

Hi,
vandaag wilde ik graag een blogpost schrijven over een belangrijke verandering in mijn leven. Een verandering die voor jullie nog komen gaat, of die al geweest is. Het einde van de middelbare school.


Omdat ik vwo doe  heb ik 6 jaar op mijn school gezeten. En dat waren 6 erg leuke jaren. Zeker vanaf leerjaar 4 heb ik hele goede vriendinnen gekregen. Ik ben dol op ze en kan me niet voorstellen hoe het is als ik ze niet meer elke dag kan zien. Vanaf vandaag heb ik nog twee weken les, dan twee weken mei vakantie en dan examens. Dan is het zover, met moment waar iedereen zolang naar toe werkt.

Aan het begin van dit jaar leek het zo ver weg, mei. Maar ik heb me niet genoeg beseft dat dit de laatste maanden waren met mijn lieve klas waar we zo hecht zijn met elkaar. Ik besef nog steeds niet dat ik nog meer twee weken met deze lieve mensen heb. We hebben allemaal zo hard gewerkt voor de toetsweken en nu voor het examen. Dan ga ik gelukkig nog op vakantie met mijn vriendinnen en natuurlijk zal je elkaar nog wel eens zien. Maar het gaat drastisch veranderen, voor ons allemaal.

 De ene gaat studeren, de ander naar HBO en misschien moet iemand dit jaar overdoen. Maar alles wordt anders want na 6 jaar zit je niet meer bij elkaar in de klas. Kom je niet s morgens op school en zie je de mensen die altijd op dezelfde tijd aankomen als jij, iemand die nog snel de klas in haast voor de bel gaat. Voor ons is het over, het examenjaar is nu de beurt van de volgende klas. Wij mogen nu nog 10 dagen bij elkaar in het klaslokaal zitten, een middagje naar het strand en kolderdag vieren. En dan gaan we de gymzaal in. En dan is het na 3 weken officieel over, dan kom je nog even je boeken inleveren en je diploma uitreiking bijwonen, maar meer is het niet. Dan begint ons nieuwe leven, het leven als student. 

Ik hoop natuurlijk dat ik slaag, en dat ik in september aan de studie psychologie kan beginnen op de Erasmus universiteit. Maar hoe hard ik ook roep dat ik er klaar voor ben, een deel van mij vind het vreselijk dat deze 6 jaar nu over zijn. Mijn beste en slechtste herinneringen liggen in die school, en het is mij dierbaar geworden. 

Voor iedereen die nog niet in het examenjaar zit wil ik zeggen, geniet vanaf september, hoe druk het soms ook is het is het beste jaar uit je school carrière. En voor de mensen die dit jaar net als ik het Centraal Examen gaan maken, heel veel succes en ik hoop dat je slaagt!

En voor mijn lieve lieve klas wil ik zeggen, ik heb 6 prachtige jaren met jullie gehad, ik houd van jullie en het ga jullie goed.

x Jasmijn 

1 opmerking:

  1. heel mooi geschreven! zit zelf in de 3e en dat vind ik al moeilijk om te beseffen, dat ik volgend jaar niet meer bij de mensen in de klas zit die ik al drie jaar elke dag zie en spreek... veel succes met je examens! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen